Rembug bosone “mbah rembug”

TEKO ring “Gêsah Cara Using Banyuwangènan Asêlai

sepurane sedurungek…..sambungan teko gesah hang sedurungek, koyone heng pas kadung boso osing iku bosone wong blambangan kelas bawah,kiro2 datane teko endai?.heng cocog ambi data2 hang saikai. dung di telusuri, hang aran Rempeg jogopati panglima puputan bayu,wong bunder nyeluke “mbah Rembug” matine ring deso bunder/pareke deso petang. mbah iki mageh duwe garis keturunan hampek saikai lan …boso sedinane ngngango boso osing. wong bunder mulo akeh hang duwe kelebihan lan kemungkinan mageh keturunane poro prajurit pengawal setia Rempeg jogopati. kadung mulo boso blambangan jaman semono bedo2/bedo klas ,asumsine bosone wong bunder kudune ye ugo bedo pisan milu bosone leluhurek. tapi nyatane tetep nganggo boso osing. hang keloro ,hang aran “buyut munir” prajurit pilihan jamane mas rempeg sampek saikai ugo mageh duwe garis keturunan /penutur osing (hampek saikai keturunane mageh kerep nyekar nyang kuburanek}.miturut tulisan2 hang sikai,sisone prajurit pas perang puputan bayu akeh hang melayu melebu alas.salah siji ne daerah bunder .hang bengen alas saiki wes rame dadi deso. daerahe mulo cocog kanggo panggonan sengidan jyaman semonok. kiro2 klendi wyek……Lihat Selengkapnya

SukaTidak Suka · · Ikuti KirimanBerhenti Mengikuti Kiriman · 15 November jam 0:17

    • Samsul Hadi Minak JinggoBener Dik salah sijine petilasane iku sumber Lungun nang kulone Bunder….Hang mili dadi antogan… lan isun yo tau Di Critani Kek Taram kadung Dukuh tengoro Rejo sumur Songgon iku yo panggonane kumpulke Laskar Bayu…. Mulo nang Hari pahlawan.. kari angeell… penggede duwuran Ngakoni Buyut Rempeg ambi Buyut Sayu wiwit Dadi pahlawan Nasional…. Taping Myane wes Hang Penting Nang atine Wong Belambangan magih Mongkog Duwe Pahlawane Bongso….

      15 November jam 8:06 · SukaTidak Suka · 1Memuat…
    • Hasan Sentot ‘Hansen’ Bengen di BWI kutho, wong hang gelar Bangsan Mas …. ambi Sayu … Malah sedinnane ngannggp Boso Jowo Kulonan…. Arang sun nemoni dung poro Bangsawan iku kanggo Boso Usingan. Paran maning wong-wong ugo dadi pejabat masa Orba, yo wis tradisi feodal penjanjah hang diterapaken. Pembantu melakune ngesod waktu nggowo wedang suguhan nang dawohe juragan. Isun magi nemoni ring BWI antarane tahun 1980-an, hang duwe umah jare pensiunan Pemda BWI. Kadung hang magih langgeng coro gedigu ning perkebunan, utowo afdeling… Embuh iku ning Kali Klatak, Glemore ugo Kalibaru…

      Mbalik maning bab Bosing Using, iku sing ono bedane Bosone Rakyat ambi Bangsawan. Iki jumbuh ambik Boso Kawi (Jawa Kuno) hang dadi Boso babone. Kadung riko nemone gok ono wong boso kadung ngomong ambi wong (dulur utowo konnco) lan Bapak Emak ugo Pak Uwek lan Mak Uwek, iku mergo pengaruh teko njobo. Paran maning kadung dulur-dulur marek Mondok nang Pesantren, mesti mulihe ngomonge malih boso ambi wong tuweke. Iki mergo ono ajaran teko Ustad utowo Kyai Ponpes mau, kadung riko lan isun labeh kudu ngomong hang apik lan “alus” nang wong tuwek lan wong hang diajeni. Tembung “ngomong alus” mau ambi ustad lan kyai mau dipadakaken ‘boso’. Dadi santri-santri kadung mulih kudu boso nang wong tuweke. Iki hang kurang bener, padahal kadung isun tahu moco Hadist, maksude iku riko lan isun iku sing olih ngomong kasar, paran maning sampek bentak nang wong tuwek….. Ning Agomo Islam ugo sing mbedak-mbedaken bosone kathi dasar ‘strata sosial’….. Monggo dititeni (dikoreksi) kadung ono hang luput lan kurang bener …

      15 November jam 9:08 melalui seluler · SukaTidak Suka · 2Memuat…
    • Rofik Larosbener kang sentot ,sakat bengen hun heng tau diajari ambi wong tuwyek kon nganggo boso(kromo ,inggil lan sakpiturutek)ngertine “boso kromoan ” teko konco2. koyo dene emak bapak gesah nyang mbah lan kakik ye nganggo boso usingan pisan….heng nganggo kromo2an…duduk polae heng ngeregani nyang wong tuwyek.taping mulo teko konone gediku ikau…

      15 November jam 9:34 · SukaTidak Suka · 1Memuat…
    • Asseli Osing Pon koled dong sanjyang kale tiang sepoh niku ndamel pengucap boso niku man,kulo mawon sengen dong sanjang kale tiang sepo mboten boso lambe kulo di tempong man?cape mbaten nggadah aturyan?
      Cape ngetaen?Seng tau di ngajekakenta!! Ambi wong tuwyek sirok!!

      15 November jam 9:42 melalui seluler · SukaTidak Suka · 1Memuat…
    • Asseli OsingDong sampek seprene nikai?Hang tasek mboten ndamel boso kale tiang sepoh?Dolor kulu hang teng mriko kok klonceng ngilen kopenbayah tembos keler sampek teng kalongan?Ngotenniku nggeh pon biasa mawon?Tiang sepue ngge mboten ngamok?Lagotane pon dugi kaitan!?

      15 November jam 9:51 melalui seluler · SukaTidak Suka · 1Memuat…
    • Rofik Laroslha ikai…asline boso using iku ye iku kang…koyo ring deso kalongan keler, kluncing lan mageh akeh deso2 hang lionek…murni heng ono pengaruh teko jaban/ mageh aselai teko bengene….kang aran boso using iku mung sijai lan heng ono unggah ungguh tingkatan koyo dene boso bali. * teko sumber lio…penelitian Prof. Suparman, disimpulkan bahwa Bahasa Using merupakan dialeg dari bahasa Jawa Kuno. Jadi sama dengan bahasa Jawa modern, Sunda, atau Bali heng ono tingkatane.Ciri khas lain dari bahasa Using adalah dalam gaya penggunaan. Tidak seperti Bahasa Jawa yang mengenal unggah-unggahan bahasa seperti Ngoko, Kromo, dan seterusnya, Dalam Bahasa Using tidak ditemukan hal serupa. Yang ada hanya gaya bahasa berbeda untuk situasi yang berbeda, bukan karena status sosial.

      15 November jam 10:23 · SukaTidak Suka · 1Memuat…
    • Asseli Osing Yanek
      Sirok
      Rikok
      Penok
      Ndikok
      Njenengan
      Panjenengan
      Iku kabeh podok?
      Hang penteng
      Kendyang kempulek byaen dijogok lan di lestarekakaen myakne kuwyat sakduluranek
      Madyang seng madyang hang peteng kompol reng gesah ikai
      *@$$€£@¥*

      15 November jam 10:34 melalui seluler · SukaTidak Suka
    • Musa Ibrahim iyo man,, seng ono liyo daerah buruh tani biso nalar nyang juragane kapan seng nong banyuwangi..
      (ngeleb iki critanek)
      Juragan: Eh , delengen tah kang pinggir kidul kono durung
      Buruh: Hulung tah,, repot yah ngelih selang ikai
      .. aju wong loro mauko munyik byareng,,..

      15 November jam 20:22 · SukaTidak Suka · 1Memuat…
    • Rofik Laros bener mus….asline bengen wong osing heng nganggo kang aran kromo,…kromo iki di enggo sakat budaya lio melebau..yoiku akeh2e teko pesantren/jare kang sentot muko. teko sumber lio,falsafah “Aclak,Ladhak,Bingkhak,Gathak”.pengertian aclak lebih cenderung gaya bicara yang ekspresif, dinamis, dan dramatis, sehingga yang diajak bicara merasa yakin dengan apa yang dibicarakan. Apalagi jika diucapkan dengan bahasa Using yang kental. Pengertian Bingkak lebih mendekati egaliter. Bagi Whong Using, setiap orang itu sama. Orang desa dan kota itu sama, pejabat dan rakyat itu sama,pedagang dan petani itu sama, kaya dan miskin itu sama, tua dan muda itu sama, mengapa harus dibedakan? Sebab yang berbeda itu hanya tempatnya, hanya kedudukannya, hanya pekerjaannya, hanya nasibnya, dan hanya usianya.ladhak = berani menantang resiko yg akan terjadi

      16 November jam 8:05 · SukaTidak Suka · 1

Komentar

  • Sariyanto  On Februari 19, 2012 at 7:42 pm

    iyo wes kang d lestarikaen baen bahasane awak dewek ikai, lestarikaen sampek putu-putu riko ambi isun ,royo diku kang penjalukane kabeh,

    Salam Laros , Pasuruan

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: